Sunday, March 22, 2009

I'm blissful with patience

It's a great feeling when you find the right track to go with the day..

and today I've found the absolute perfect song.
(quoted from the movie Definitely Maybe)


Juliet the Orange - The Days
(cant find the video anywhere so search for the mp3 if you care :P)


Ada 2 benda aku nak merepek;

1. Pagi hari je aku dah dapat khabar 'gembira' yang bisa bikin hati ini kecewa dan marah dan terkejut dan so on. Memang aku tak sangka benda tu jadi camtu. Dan ya, aku terlibat dalam hal yang dimaksudkan, sebagai 'antara penjenayah' dalam sekumpulan penjenayah while some others may think aku cuma 'mangsa keadaan'.

Dan yup, aku adalah mangsa keadaan.

Big deal. Aku dah biasa jadik camtu kot? Buat baik tak ingat punya. Jaga hati kawan, backup dia bila dalam kesusahan, lindungi bontot dia (cover his/her ass..) dan abaikan perasaan dan fikiran sendiri kerana termakan dengan budi pekerti. Dan akhir sekali, aku yang kena. Yup. Pathetic me.

Entah la. To be simple, I was backstabbed. Thats that. Dan a whole other crowd juga mempersalahkan aku kerana difikirkan aku terlibat secara langsung dengan perlakuan keji tersebut (kerana backup Si Pentikam Belakang). Kenapa aku backup dia, kau tanya? Sebab aku buat apa yang aku fikir betul dan tidak diberitahu (kerana aku selalu mengamalkan sikap berkecuali dalam segala hal).

Haih entahlah. Aku cuma boleh bersabar, bersabar, dan bersabar.


2. Dikecewakan. Aku tau kenapa kau buat begitu. Tapi kau dah lupa agaknya siapa yang berada disitu bila kau perlukan seseorang. Tak perlu aku sebut segala good deeds yang aku dah buat kat kau, tu bukan cara aku, men-claim budi. Tapi buatku bertambah kecewa, kau langsung tolak aku ke tepi. Padahal aku masih ingat pada kau dan menjaga hati kau.

Mungkin kau juga ada membawa perkhabaran buruk tentangku (aku agak, disebabkan benda ni jadi) padahal setiap kali aku bersama orang, aku cerita segala kebaikan mu dan kelebihan mu.

Haih entahlah. Aku cuma boleh bersabar, bersabar, dan bersabar.




Dah ramai orang kata aku terlalu banyak bersabar. Siap ada yang mengapi-apikan aku untuk 'hilangkan sabar' aku.

Kebanyakan benda-benda terjadi diatas di lakukan untuk melihat senyuman. Senyum keranaku, dan aku gembira buat mu, walau siapa juga kau. Nampaknya baik macam mana pun manusia, tidak akan ada siapa menghargai. Bukan ku minta dipuji, tapi jagalah hati ini.

Orang kata aku kasar (sekarang) tapi yup, sekasar aku pun tahu menjaga hati. Adakah aku perlu kurang ajar lagi bagi mengelak benda yang sama berlaku lagi?

tak kot. tayah la.

Syukur kepada Tuhan kerna dikurniakan ku kesabaran tanpa hadnya.


Just a portion dari lagu Juliet the Orange nih (heheh. iklan sekejap)


Things will go your way
For patience is a virtue



.

3 comments:

  1. yes, good2. bersabar lah dan terus bersabar. sape ckp sabar tu ada had, maknanya x sabar la tu. kalau tension2 sgt buat bodo sudah.. :)

    ReplyDelete
  2. crap.this is what happen.which makes me out from uitm.i cant stand and tolerate typical malays like this.

    i didnt do that shit.sum knows bout the truth.nobody speaks out.i did a lot to help them.they give nth in the end as return.

    yes.uitm.UNIVERSITAS INGIN TOLONG MELAYU.tapi.reality is.why dont melayu sendiri tolong melayu.

    think UITM student think (MASSCOMM) <- di tujukan khas.

    ReplyDelete
  3. sape sial kasi ko marah nih!
    seb baik ko penyabar.klu ko tak sabar da lama dah aku bawak kayu besbal hentak pale dia :P (ye aku poyo.terima kaseh.haha)

    ReplyDelete